Χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά

                                                                                                                           Συντάκτης: Γιάννης Ρόκκος

 

Στην καθημερινότητα μας ερχόμαστε συχνά αντιμέτωποι με το δίλημμα ποιότητα VS τιμή.

Σκεφτόμαστε …τι είναι προτιμότερο; Να πληρώσω λιγότερο και να ρισκάρω την ποιότητα του προϊόντος/υπηρεσίας που αγοράζω ή να δώσω λίγο παραπάνω για να νιώθω ασφαλής;

Για να βοηθήσουμε στην απάντηση του ερωτήματος ας σκεφτούμε τα παρακάτω:

  • Όταν έχεις μια πραγματική ανάγκη πόσο εύκολα αποφασίζεις να διαβάσεις ιατρικές ή νομικές συμβουλές στο ίντερνετ αντί να επισκεφτείς έναν επαγγελματία γιατρό ή δικηγόρο;
  • Μια λάθος αγορά στο ίντερνετ κοστολογείται μερικά ευρώ (πχ παπούτσια που είναι στενά ή ρούχο κακής ποιότητας). Ωστόσο μια λάθος επιλογή ασφάλισης μπορεί να σου κοστίσει πολύ περισσότερα…Για παράδειγμα:
    • 1) η ασφάλεια αυτοκινήτου σου λήγει και δεν ενημερώνεται έγκαιρα για την ανανέωση της. Δυστυχώς εμπλέκεσαι σε τροχαίο και μετά λύπης σου διαπιστώνεις ότι είσαι ανασφάλιστος και θα πρέπει να αναλάβεις με προσωπικά σου έξοδα την αποζημίωση του παθόντα αλλά και το βαρύ πρόστιμο της τροχαίας.
    • 2) συνάπτεις ασφαλιστήριο κατοικίας με κάλυψη για θραύση σωληνώσεων, ωστόσο δεν σε έχει ενημερώσει κανείς για τους ειδικούς όρους (πχ ανάληψη του κινδύνου μόνο για κατοικίες έως 25 ετών). Επέρχεται ο κίνδυνος και κατά συνέπεια δεν αποζημιώνεσαι γιατί δεν πρόσεξες τα ψιλά γράμματα, ούτε σε ενημέρωσε κάποιος αρμόδιος. Επίσης διαπιστώνεις πως όλο το διάστημα ενώ πλήρωνες κανονικά για την κάλυψη, εν τέλει δεν δικαιούσαι αποζημίωση γιατί η περίπτωση σου εμπίπτει στους ειδικούς όρους…

Πάμε τώρα να δούμε μερικά βασικά σημεία (pros✅ & cons❌) από τα δυο κύρια κανάλια πωλήσεων ασφαλιστικών προιόντων: 1) Ίντερνετ 2) Ασφαλιστικός διαμεσολαβητής

ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΜΕΣΩ ΙΝΤΕΡΝΕΤ

✅Εύκολη τιμολόγηση και έκδοση συμβολαίου από το σπίτι αλλά ❌εξαιρετικά δύσκολη έκδοση συμβολαίου άλλου κλάδου (κατοικίας, επιχείρησης, υγείας κλπ) λόγω υψηλών απαιτήσεων τεχνογνωσία στον κάθε κλάδο.

✅Σχετικά χαμηλό κόστος ασφάλισης.

✅Δυνατότητα σύγκρισης πολλών ασφαλιστικών εταιρειών ταυτόχρονα ως προς το ποσό ή τις καλύψεις αλλά ❌ σύγχυση ως προς τις ειδικές καλύψεις/όρους/απαλλαγές/της κάθε εταιρείας.

❌Δυσκολία εύρεσης εξειδικευμένου προσωπικού σε περίπτωση έλευσης κινδύνου (ατύχημα, ζημιά, σωματική βλάβη κλπ) σχετικά με τα βήματα που πρέπει να ακολουθηθούν ή για ερώτηση σχετικά με το ασφαλιστήριο συμβόλαιο (για έκδοση πράσινης κάρτας, προσθαφαίρεση καλύψεων, μεταβίβαση οχήματος, κάλυψη για χειρουργείο σε ιδιωτικό νοσοκομείο κλπ).

ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΜΕΣΩ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΤΗ/ΠΡΑΚΤΟΡΑ

✅Άμεση έκδοση και λήψη συμβολαίου αυτοκινήτου και γρήγορες διαδικασίες έκδοσης για συμβόλαια των υπόλοιπων κλάδων.

✅Διά ζώσης συνάντηση με έμπειρο ασφαλιστικό διαμεσολαβητή και συζήτηση πάνω στις ανάγκες του πελάτη για εξεύρεση βέλτιστης ασφαλιστικής λύσης.

❌Συνήθως ακριβότερο (όχι ακριβό) κόστος συμβολαίου αυτοκινήτου.

✅Άμεση υποστήριξη στην ζημιά και συνεχής παρακολούθηση των διαδικασιών αποζημίωσης σε περίπτωση έλευσης κινδύνου (ατυχήματος, ζημιάς, σωματικής βλάβης κλπ).

✅Συνεχής ενημέρωση του πελάτη από τον ασφαλιστικό διαμεσολαβητή για τυχόν νέες ανάγκες και δεδομένα του κλάδου με σκοπό την καλύτερη εξυπηρέτηση του (αλλαγή όρων κάποιας κάλυψης, νέα συμφέροντα πακέτα, εκπτώσεις-προσφορές, αναπροσαρμογές σε αντικειμενικές αξίες κ.α.)

➽➽➽Ακολουθούν απόψεις πελατών, οι οποίοι αξιολογούν την υπηρεσία που έλαβαν αναφορικά με το ασφαλιστήριο συμβόλαιο τους.

Γεώργιος Β. 10/22 (ιντερνετική πλατφόρμα)

Εύκολη και γρήγορη διαδικασία ασφάλισης. Δεν έλαβα το ασφαλιστήριο, αλλά μετά από τηλεφωνική επικοινωνία ήλθε κανονικά.

Γιώργος Δ. 07/23 (ιντερνετική πλατφόρμα)

Επειδή η αναμονή αρκετές φορές είναι μεγάλη σου δίνουν την επιλογή να σε πάρουν τηλ αυτοί. Δεν με πήραν ποτέ.

Kostas K 02/23 (ιντερνετική πλατφόρμα)

Το ότι στην φόρμα συμπλήρωσης στοιχείων ζητάνε τόσες λεπτομέρειες είναι για προφανείς λόγους. Δεν γίνεται κύριοι να ξέρουμε ούτε τον μήνα και έτος κατασκευής του οχήματος αλλά ούτε σε ποιο (από τα άπειρα μοντέλα-εκδόσεις από αυτά που εμφανίζει η λίστα) ανήκει. Στο δε τηλέφωνο εξυπηρέτησης η κλήση πρέπει να διαρκεί αρκετά.

Th I. 10/22 (ιντερνετική πλατφόρμα)

Εκτός από τις καλές τιμές θεωρώ κακή την εξυπηρέτηση σε περίπτωση τροχαίου. Δεν μπορεί ο πελάτης να τρέχει για την υπόθεση του και να τον βάζουν να μιλάει με την άλλη ασφαλιστική για να βγάλει άκρη!!!!!! Δεν θα έπρεπε να υπάρχει κάποιο αρμόδιο τμήμα που να το κάνει αυτό;

Nikos k. 11/21 (ιντερνετική πλατφόρμα)

Στην αρχή είχε καλή τιμή συμβολαίου για το όχημα μου. Είμαι πελάτης με 2 οχήματα ασφαλισμένα χωρίς να έχω χρησιμοποιήσει την ασφάλεια ούτε οδική. Ήρθε η ανανέωση για το ένα όχημα και η τιμή της ανανέωσης είναι πιο πάνω από το site που υπολογίζει για νέα προσφορά. Επικοινώνησα με την εξυπηρέτηση πελατών (το πρώτο καιρό ήταν πολύ εξυπηρετικοί) και τους ενημέρωσα και μου είπαν ότι δεν έχει σημασία τι υπολογίζει, εσείς την ανανέωση θα πληρώσετε.

⏩⏩⏩Κλείνοντας την ανάλυση αυτή και αναλογιζόμενοι τα δεδομένα της σήμερον ημέρας, αντιλαμβανόμαστε όλοι πως η εποχή μας τείνει σε τεχνολογική έκρηξη και μια αυτοματοποίηση  των καθημερινών διαδικασιών, αγνοώντας όμως τον παράγοντα ανθρώπινη σχέση.

Στο άμεσο μέλλον όλα (ή σχεδόν όλα) τα επαγγέλματα δύνανται να οδηγηθούν στην πιο απρόσωπη εκδοχή τους μακριά από την δια ζώσης και άμεση επαφή πωλητή-πελάτη.

Αναφορικά με το επάγγελμα του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή θεωρώ πως η προσφορά του δεν μπορεί να αντικατασταθεί με κάτι απρόσωπο ούτε με κάτι μαζικό. Ο πελάτης χρειάζεται και θα χρειάζεται εξατομικευμένες λύσεις για να αντιμετωπίσει σοβαρά των ζωή του και να διασφαλίσει τα αγαπημένα του πρόσωπα από τις κακοτοπιές.

Τέλος αξίζει να αναφέρουμε πως στον ασφαλιστικό κλάδο υπάρχουν και άλλα δίκτυα πωλήσεων ασφαλιστικών προιόντων όπως για παράδειγμα μέσω Τραπέζης. Το δίκτυο ωστόσο αυτό βασίζεται περισσότερο στην σύναψη συμβολαίων λόγω της ευκολίας πρόσβασης στα στοιχεία των πελάτων παρά στην άμεση εξυπηρέτηση του πελάτη ή στο χαμηλό κόστος ενός συμβολαίου. Ασφαλώς δεν τίθεται κάποιο θέμα υποχρεωτικότητας ασφάλισης σε Τράπεζα ακόμα και στην περίπτωση που ο πελάτης έχει λάβει τραπεζικό δάνειο. Ο πελάτης είναι ελεύθερος να αποφασίσει που θα συνάψει το ασφαλιστήριο συμβόλαιο.


Σας φάνηκε ενδιαφέρον το άρθρο ;